黎瑞恩

黎瑞恩 離婚後重踏舞台 全靠囡囡支持

熱話

廣告

上星期,闊別樂壇十多年的 黎瑞恩 在無綫節目《流行經典50強》,獻唱出道時的金曲《發誓》及許美靜的歌曲《城裡的月光》,網民紛紛大讚「小恩子返嚟啦!」其實《發誓》一曲跟小恩子的愛情路,有點相似。2014年小恩子與前夫曾智明離婚後,帶著一對子女重過新生活,並因為大女曾凱栭一句鼓勵說話:「媽咪,你唱歌啦,會開心啲。」

撰文:Ling
攝影:Clay Lam、部分相片由受訪者提供,Mytv《流行經典50強》截圖

小恩子返嚟啦!這首經典金曲《發誓》是1991年小恩子出道的派台歌曲,廿多年後,小恩子再踏舞台重新演繹,相信有另一番的體會。闊別樂壇多年,選擇重踏舞台,原來是多得家人的支持!

大家依然是一家人

仔大女大, 媽媽多出了時間尋回自己的夢想,思前想後,小恩子決定重返樂壇,並推出HiFi碟《Refresh》, 正如碟名一樣,新一年重新出發。她坦言很喜歡現在的自己,因為正在做自己喜歡的事。小恩子不想被標籤為單親媽媽,雖然與前夫分開了,但依然是一家人、是親 人,一家四口仍會行街食飯,與前夫更多了溝通,最重要是孩子仍感到被愛。仔女眼見父母分開後比以前開心,慢慢已不覺得自己有家庭缺失,因為父母開心,仔女 就開心,父母就是孩子的一面鏡。

小 恩子形容婚姻是人生一場最大的賭博,過去11年的婚姻生活,經歷了不少快樂時光,亦得到兩個可愛小朋友凱栭和浩儒。但人會變,婚後幾年已感到一個走去火 星、一個走去月球,雙方的步伐愈走愈遠。她檢討過可能是自己把時間全放在小朋友身上,忽略了前夫,而且自己說話太直,傷害了別人也不知道,導致兩人爭拗漸 多。小朋友看在眼裏,勢會影響成長,兩人不得不作出重大決定。「有時拗完媽媽會喊,爸爸又黑晒面,咁樣唔係幾好,父母係子女一面鏡,係模仿對象,如果父母 開開心心,佢哋咪會開心。」

「一人有一個夢想」,小恩子的夢想一直是唱歌,之前為家庭放下歌唱事業十多年,現在仔大女大,連女兒都覺得媽咪應找回自己的夢想,重拾咪高峰。現在小恩子好喜歡現在的自己,能做自己喜歡做的事感到無比快樂。

脫下戒指鬆一口氣

決 定分開後,小恩子有如釋重擔的感覺,脫下戒指更鬆一口氣,「分開未必唔係一件好事,可能喺小朋友嘅角度會有啲遺憾,唔係一個有爸爸媽媽嘅屋企,但如果爸爸 媽媽唔夾、唔開心的話,日日見到爸爸媽媽咁樣,其實都影響佢哋長大,即點樣睇男女關係嘅心態,甚至令佢哋有陰影,以為屋企人相處係燶口燶面。」

女兒欣喜父母開心

孩子面對父母分開,難免會出現負面情緒,尤其女仔心事較多,小恩子需要為凱栭作出輔導,而浩儒當時只有8、9歲,未知發生甚麼一回事。「家姐有少少嘅(情緒變化),我有同佢傾過,爸爸媽媽係分開咗,但佢覺得我依家仲開心,爸爸又開心咗,所以都冇乜嘢。」

小恩子另一個大夢想是開設一間洗腎中心,因老爺是腎病患者, 並探訪過洗腎中心的病人,因腎病大大影響生活,亦為他們未能發揮所長感到可惜,希望今年能舉行演唱會為腎臟基金會籌款,幫助病患者買家用洗腎機。

開 頭有段時間不開心,但返學發現有同學的家庭情況差不多,生活也是如常,慢慢就放鬆心情,小恩子說:「佢內心深處點諗我唔知道,但佢有日放學返嚟同我講:唔 緊要啦媽咪,我啲同學都話佢哋爹哋媽咪都係咁。」時間可以沖淡一切,好快凱栭見到媽咪開心,自己都豁達了,「佢見到原來咁樣父母係開心啲,好快就冇嘢,仲 話『依家仲好啦,我哋仲開心!』」

囡囡過澳洲兩個多月就回港放暑假,小恩子覺得囡囡好似無走過,「依家科技咁先進,我哋日日都講電話,日日都會FaceTime。」

教仔女要體罰講道理

仔 女開始踏入青春期,13歲凱栭有少少情緒波動,11歲浩儒仍未出現問題,小恩子指仔女至今都好乖,未有反叛情況,反而同個女感情好到似拍拖。「男仔遲發 育,女仔會多嘢講啲,我哋好似friend,仲好似拍拖呀,出街有人撞到我哋兩個,都覺得我好似情侶咁癡纏,成日啜嘴!」

樣子童顏的小恩子 一臉慈母,但都有發惡的時候,甚至施以體罰!「我會打手打腳,唔會打面,我主要係講道理,但有時佢哋唔係好明,要同佢.傾多.,或者體罰完再講點解我要咁 做。」仔女之中,阿仔比較令人勞氣,主要因為兩人性格不同。「家姐好醒水嘅,見到我塊面黑黑哋,佢就知道要做回自己本分;細佬就比較天真,冇咁成熟。有時 我話嬲,叫佢哋唔好再問,佢都係繼續問,激到我更加嬲!其實我喺仔女身上都學到好多嘢,例如我嘅容忍程度啦,由本來好爆變到冇咁爆,要慢啲。」

小恩子有少少潔癖,故十分重視子女的清潔,「養成佢哋要整齊啲,食嘢唔好一枱都係,食完一定要抹,我好怕污糟,依家大女比我更乾淨。」

小 恩子覺得仔女唔聽話,或許是冤孽,「即細個可能我都係咁樣,激到阿媽紮紮跳,依家報番喺我身上!細個阿媽成日叫我唔好著短裙出街,會冷親膝頭哥,依家年紀 大啲就明,真係好易病;細個又好鍾意著來着去都係着幾件衫,依家我個女又係咁,話佢點解唔着其他,佢話『我鍾意着嘛!諗諗吓我細個都係咁。」

仔女愛聽媽咪國語歌

仔 女性格不同,喜好也不同,凱栭鍾意畫畫、設計,浩儒鍾意打泰拳,「因為佢太肥,我要捉佢做運動,時下小朋友都鍾意打機,我就唔想佢成日對住部電視、電腦, 一定要有啲運動。學咗一兩堂之後佢鍾意喎,咁我要佢繼續學。」阿仔上泰拳班只有一段短時間,未減肥成功,但手臂實淨了。「本來佢手臂拋拋吓,依家實咗有老 鼠仔,佢話『媽咪你撳吓吖!』」

兩人其中一個共同喜好皆遺傳媽咪,就是唱歌,日日在家載歌載舞,凱栭現最愛唱韓文歌,浩儒就唱英文歌,問到有冇偶像,小恩子笑說:「我都唔知佢哋係邊個,但個韓星係靚仔嚟嘅。」

至 於媽咪當然是仔女永遠的偶像,媽咪的歌都有聽開,「佢哋喺架車度迫於無奈要聽,哈哈!佢哋鍾意聽我新碟啲歌,因為以前我好少喺佢哋面前播自己啲歌,或者講 我以前做過啲咩,今次因為我要做唱片,我就成日喺車度播自己嘅碟。佢哋最鍾意國語歌〈城裡的月光〉,佢哋有讀國語。」經典熱爆歌〈一人有一個夢想〉仔女都 識,不過就好少唱喇。

一對仔女都有遺傳媽咪的唱歌天分,但沒有學唱歌,靠天分加上在家「唱唱吓」練習,「我哋細細個都係唱唱吓唱番嚟㗎啦,冇話跟邊個老師學,或者佢哋大啲想喺唱歌方面發展,咪等佢哋自己選擇囉。」

分析入行利弊

如 果仔女想入行,小恩子都不會反對,但一定會講清楚入娛樂圈的利與弊,「弊就係無晒自由,去到邊人哋都可能認得你,同埋可能會有人跟住你、影你相,無晒私 隱。但如果你鍾意舞台,你會好開心,唱得好會有好多掌聲,所以佢哋要選擇同衡量。」不過,小恩子覺得仔女的夢想暫不在此,見到媽咪復出唱歌、做宣傳,都不 太有興致。「佢哋會問『媽咪你又影相?又訪問?』好多又囉,我話做呢一行係咁㗎喇。」小恩子明言不知道仔女的夢想,但他們將來想做甚麼,媽咪都會支持,為 人父母只希望仔女健康快樂,讀好啲書,「完成學業想有咩發展,我覺得嘗試吓都無妨,最緊要唔好害人,做一啲正途嘅嘢。」

囡囡提出澳洲留學

要 追求夢想,首先要讀好書打好基礎,再憑知識開創自己的路。去年10月小恩子在社交網站上寫道:「一轉眼已經13年喇,我的寶貝要自己展開人生另一個旅程, 就算有幾唔捨得,做父母都要放手,因為佢嘅成長,唔在於我哋為佢決定幾多,而係要佢學識面對幾多,呀女,加油呀!」原來是囡囡自己要求出國留學,原本選址 英國,後來改到澳洲升學,「我覺得英國啲人比較斯文,美國好似太開放『hey mom!』唔好hey啦,我哋比較傳統啲。澳洲就比較陽光自然啲,唔會成日好灰暗咁。因為遲啲細佬都會過去,覺得澳洲比較適合細佬,所以一齊揀咗澳洲,但 兩個一定唔同校,依家個女讀女校。」

凱栭最近回港放暑假(澳洲是夏天),新年會返回當地,今次回來小恩子覺得囡囡變得成熟了,「小朋友真係大得好快,兩個月冇見已經同我一樣高,佢個人都有交帶咗。」

家長少啲say no

為 人母親十多年,小恩子悟出一個道理,家長要多讓孩子嘗試,不要凡事say no,迫孩子跟着你的安排去走。「小朋友嘅童年好短,最多十三、四年,如果佢哋細個要承受好多壓力,父母又迫佢做呢樣嗰樣,到佢哋大個會依賴人哋安排。細 個要俾佢哋有適量自主權,唔係話佢鍾意做乜就乜,但家長可以少啲say no,多啲俾佢哋選擇:你覺得我俾呢樣你做,你會點做呢?你想學乜嘢,我俾你去試,你試到有嘢鍾意嘅,你決定要學好就要keep住學,唔好半途而廢。」

女兒往往有窩心的舉動,小恩子的女兒自六、七歲開始給媽媽寫「情信」,早前身在澳洲的她於網上撰寫「給媽媽的信」,感謝母親多年來的付出,令小恩子喊到豬頭。

關鍵詞
黎瑞恩